Access

Mange mindre virksomheder starter ofte med at registrere lager og salg i eksempelvis Excel, ligesom fakturaerne udskrives fra Excel eller Word. Men efterhånden som virksomheden vokser, opstår behovet for mere automatik, større kontrol, bedre struktur på dataene, ligesom det også er ønskeligt, at flere skal kunne bruge systemet samtidig.

Her er løsningen næsten altid et database-program, idet en database giver en masse muligheder, som man ikke har i et regneark. I en database kan man nemt registrere kunder, kontaktpersoner, aftaler, noter m.m. samtidig med, at man kan binde det op på lager, prislister, salg osv.

Microsoft Access er et fremragende databaseprogram, som især er velegnet til administrations systemer som f.eks. mindre CRM-systemer, salgsstyring, lagerstyring, rapporteringer m.m.

Access er et program, som er meget hurtigt (og dermed også billigere) at udvikle nye programmer i, hvilket gør programmet velegnet til små virksomheder eller større virksomheder, der har specifikke behov for en mindre afdeling.

Hos officeudvikling har vi konsulenter med mere end 15 års erfaring i databasedesign og udvikling af programmer i Access. Det er svært at finde noget, som vi ikke har prøvet før.

Vores løsninger leveres altid med brugervenlige skærmbilleder. Hvis en handling kræver input fra brugeren, laver vi typisk en guide, som hjælper brugeren med at træffe de rette valg.

access sample 1
Når data f.eks. skal importeres til systemet, kan vi lave en guide, som giver brugeren mulighed for, at specificere præcis hvordan data skal gemmes i databasen.
access sample 2

Access er tillige meget intuitivt at bruge, og det er let at lære at lave ad hoc udtræk og rapporter. Dvs. at virksomheden ikke behøver, at kontakte en systemkonsulent hver gang der skal laves et nyt udtræk eller ændres lidt i en udskrift.

Ønsker I assistance til et eksisterende eller nyt Access-projekt, så er I i sikre hænder hos officeudvikling.

Vi kan være behjælpelige med f.eks.:

Tilføjelser eller vedligeholdelse af eksisterende programmer
Design og udvikling af nye projekter
Integration med f.eks. Outlook, Word eller Excel
Udvikling af professionelle rapporter og diagrammer
Opgradering til nyere versioner
Upsizing af desktop-database til f.eks. SQL server
Projektledelse og -deltagelse
Rådgivning
Dataanalyse
Strukturering, normalisering, validering og konvertering af data
Opsætning, implementering og vejledning af sikkerhed i Access, SQL server, m.fl.